Oefening: split leren

40
Hoihoi balletliefhebbers!
Welkom terug op mijn blog. De vakantie is nu in alle delen van Nederland en België begonnen! Fijn natuurlijk, maar een ramp voor je conditie en lenigheid. Daarom in dit bericht wat oefeningen voor jullie om lenig te blijven/te worden.
 
Deze spieren moeten lenig zijn voor de:
Spagaat: hamstrings
Split: korte en lange adductoren en hamstrings
Je zit op de grond. Eén been (bijvoorbeeld het linkerbeen) strek je voor je. Je buigt er
naartoe. Je andere been houdt je gebogen achter je. Je probeert met je
neus je knie aan te raken terwijl je knie gestrekt is. 
Je zit op de grond. Eén been (bijvoorbeeld het linkerbeen) strek je
voor je en houd je met je andere (bijvoorbeeld rechterarm) vast.
Met je vrije arm buig je door de ruimte tussen je arm en je been.
Je rekt nu je hamstrings en kuitspieren, je onderrug wordt ook mee
gerekt.  
Vlinderen. Je zit op de grond, je benen leg je op de manier van de foto.
Je legt je handen op je voeten en duwt met je ellebogen je knieën opzij.
Je rekt nu je korte adductoren en hamstrings.
Je staat in een grote tweede positie. Je gaat met één van de benen
in plié. Je duwt de knie van dit been naar buiten. Je andere been strek je.
Doe dit ook met het andere been in plié.
Je rekt nu de lange en korte adductoren van het been in plié.
Je zit op de grond, voor je is een muur. Je spreidt je benen en zet je voeten tegen de muur.
Je schuift steeds verder naar de muur toe. Ik kom nog niet zo ver, maar als je
heel lenig bent kun je met je buik de muur een raken.
In dit filmpje zie je ook twee oefeningen voor je hamstrings en adductoren.
Succes met oefenen!
Heleen

 

Share.

About Author